sunnuntai 30. lokakuuta 2016

Korvapuusteja ja keilausta



Hei taas!

Nyt parhaillaan eletään täällä halloweenin aikaa. Halloweenista ja kuolleiden päivästä teen kuitenkin oman postauksen ensi viikolla :)

15.10 lauantaina järjestettiin ilta vaihtareille ja vaihtareiden perheille täällä Culiacanissa. Tarkoituksena oli siis että jokainen vaihtari valmisti jotain ruokaa kotimaastaan, ruokaa tai jälkiruokaa. Ja siellä oli luultavasti semmonen n.50 ihmistä. Paaaljon erilaisia ruokia! Oli meksikolaisia ruokia plus sitten tosiaan kaikkien vaihtareiden tuomat syömiset. Itse päädyin tekemään korvapuusteja. Oli vähän metsästäminen kaardemummassa, mutta löydettiin :). Piti hakea kaardemummaa jostain ihme terveyskaupasta ja sitä oli vaan super pienissä purkeissa niin että piti ostaa sit vähä enemmän :). Keittiö oli jauhon peitossa ym. ja tuntuivat korvapuustit mun mielestä vähän kuiviltakin. Plus että uunin kanssa oli, voi kai sanoa, pienoisia ongelmia (ei meinattu saada sitä edes päälle hahha), mutta loppujen lopuksi ne kai onnistui ihan kohtuullisen hyvin! Illalla siellä sitten selitin kaikkien edessä espanjaksi että mitä kyseiset pullat sisältävät ja että koska suomessa niitä on tapana syödä. Paljon sain kehuja kuinka hyvin puhuin espanjaksi ja tosi paljon tuli kehuja myös korvapuusteista! Yhtäkään ei jäänyt ylitte korvapuusteista, kaikki meni :). Iltaan sisältyi siis kuvien ottamista, juttelua, vaihareiden kanssa pölhöilyä. Seuraavana aamuna oli kyllä selässä iso mustelma. Mentiin pölhöilemään läheiseen puistoon ja oltiin keinuissa, kunnes minä onnistuin tipahtamaan jotenkin ja siitä kiitoksena oli selässä viikon valtava mustelma! Niin tyypillistä mua! Oli kokonaisuudessaan mukava ilta, tämmöisiä voisi olla useamminkin.

Siinä nämä taideteokset

<3

Vasemmalta oikealle: Kamila, Rebeca ja minä

Perjantai iltaa meksikolaisen kaverin kanssa <3



22.10 oltiin keilaamassa kavereiden kanssa. Siellä oli useita vaihtareita ja osa toi myös kavereitaan mukana. Oli ihan super kivaa, niiku aina noin vaihatariporukan kanssa on :). Kokeiltiin myös mun kaverin kanssa tätä klassista pelikonetta, jossa pitää yrittää onkia pehmolelu sillä mikälie liikutettavalla kouralla. Minä olin tietenkin negatiivinen kokeilemaan sitä koska kyllähän sen tietää ettei niistä ikinä mitään voita. No mun kaveri tietysti patisti mut sitten ensimmäisenä kun olin kerta niin asiaa vastaan. No saattaahan sitä arvata että miten kävi. Sieltähän se pehmolelu sitte tuli hahah. Kyllä siinä naurettiin ja riemuittiin pehmolelusta. On se näköjään ihan mahdollista joskus saada jotain ulos noistakin laitteista ;). Keilaamisen jälkeen mentiinkin vielä osa porukasta syömään Sushi Factoryyn! Kyllä mä vaan niin tykkään tuosta ravintolasta. Ihan hirmu hyvää ruokaa! :)








Tässä lähi päivinä oon nähny aika paljon kavereita ja ollut tekemisissä myös vaihtareitten kanssa.

Tällä hetkellä täällä on myös baseball pelit käynnissä, toivottavasti pääsen pian paikan päälle katsomaan :). Täällä ihmiset tykkää ihan hirveesti mennä paikalliselle stadionille katsomaan otteluita.

Vähän nyt tällänen lyhkäsempi postaus tähän väliin. Ensi viikolla halloweenista ja kuolleiden päivästä :)

Adiós!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti