tiistai 9. elokuuta 2016

Kuulumisia


Hei!

Ajattelin kertoilla vähän kuulumisia ja tekemisiäni tänne. Eli tosiaan mulle kuuluu hyvää. Oon ollu Meksikossa nyt yli kaksi viikkoa, Perheen kanssa ei olisi voinut paremmin käydä. Nää on aina kysymässä mun vointia ja onko mun hyvä olla. Usein kun tuun sisälle taloon niin tää lämpötilaero sisällä ja pihalla on niin suuri, enkä oo tottunu siihen, niin mun tulee sitten hirveen kylmä aina sisälle taloon tullessa. Tai ei lämpötila ees niinkään, mutta ku tää ilmastointi puhaltaa niin hirveesti, että sisällä talossa tuulee :D. Joskus sitten käy tosiaan niin että mun on haettava joku huppari tai peitto tai molemmat ku on niin kylmä. Ja siitäkös mun perhe vasta huolestuukin! Aina kun ne näkee mut peittoon kääriytyneen ku muut on shotsit ja t-paidat päällä sisällä niin sitten multa tullaan kyseleen että oonko kipeä? Ja seuraavaks tuodaan jo kuumemittaria :D.

Tulin kipeeks Suomessa (tietenkin) just ennen lähtöä ja vähän kipuilin vielä soft landing campin aikana myös Meksiko cityssä. Pahin meni ohitse, mutta lennollani Culiacániin alkoi sitten hirveä korvasärky enkä kuullut toisella korvalla yhtään mitään. Ensimmäisien päivien aikana sitä sitten juostiin jo lääkärillä ja sain jos minkä moisia lääkkeitä. Vielä on hyllyssä joitakin pillereitä jäljellä, mutta on ihanaa ku kuulee taas normaalisti eikä tarvi koko ajan olla huutamassa että Que?? Joku lääkäri määräs mulle jopa jotain rokotuksiakin, mutta ei menty ihan niin radikaalilla vaihtoehdolla, vaan haettiin sitte ennemmin jotain antibiootteja. Jos ei näillä lääkkeillä oo tullu terveeks niin ei millään! :D

Asutaan tosiaan Sinaloassa, Meksikon osavaltiossa, Culiacán nimisessä kaupungissa. Culiacán on Sinaloan suurin kaupunki (n. 900 000 asukasta) ja Sinaloan pääkaupunki. Me ei asuta ihan Culiacánin keskustassa, vaan tästä on hetki matkaa varsinaiseen keskustaan.

Sinaloan sijainti Meksikon kartalla. Culiacán sijaitsee keskellä Sinaloaa.

Mun perheellä on tapana käydä elokuvissa aika paljon ja oonkin jo tässä ajassa päässyt käymään kolmesti! Tänään käytiin edellisen kerran :D. Eilen kävin hostsiskon ja -äidin kanssa zumbailemassa. Nää kuuluu semmoseen sporttiklubiin missä voi tehä kaiken näköstä. Mm. uida, tanssia, pelata jalkapalloa, koripalloa. tennistä, siellä on myös kuntosali ja muuta. Tosi kiva paikka! Mäkin oon ollun sen klubin jäsen jo hetken aikaa. Käytiin mun ekoina päivinä täällä laittamassa sinne mun sormenjälkitunnisteet ja muut tiedot. Sisään klubille pääsee siis sormenjälkitunnisteella :).

Tässä klubi!

Tanssi/voimistelusali

Tässä näkyy pala altaista <3



Mun host sisko Ana lähti kohti Suomea viime viikon perjantaina (5.elokuuta). Elikkä Ana tosiaan viettää vaihtovuotensa Rotaryn kautta Suomessa.

Sushilla Sushi Factoryssa hostperheen kanssa, Anan viimeinen ilta Culiacánissa vuoteen.




Lentokentällä saattamassa Anaa <3


Hei hei, hyvää matkaa! :)


Käytiin myös ostelemassa jo koulutavaroita. Mun kouluhan näillä näkymin alkaa 22.Elokuuta. Koulua käyn tämän vuoden Universidad de Occidentessa. Näillä näkymin mun kanssa samaan kouluun on tulossa ainakin kaksi muuta Rotary vaihtaria!

Shopping, shopping.





Tässä nyt vähän kuulumisia tältä kertaa. Kirjoittelen pian lisää!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti