maanantai 1. elokuuta 2016

Meksiko cityn ohjelmaa & koti

Saavuimme pitkän lennon jälkeen suomivaihtariporukan kanssa Meksiko cityyn 24 heinäkuuta. Lentokentältä menimme bussilla hotelli nh centro historicolle jossa yövyimme kolme yötä. Käytiin ilallla vielä kaupassa pikaisesti, mutta väsy oli kuitenkin pitkän lennon jälkeen kova joten sitten mentiin nukkumaan.

Seuraavana aamuna sitä herättiinkin kahdeksalta sitten enemmän tai vähemmän pirteänä aamupalalle ja siitä sen jälkeen kiertämään Meksiko cityä. Käytiin katsomassa kirkkoja, sairaalaa, paikallista torimarkettia, pukugalleriaa ja myös joitain raunioita kaupungin keskellä.

Meksiko cityssä kävelemisen lisäksi pääsimme tosi kivalle souturetkelle söpöillä paateilla ja tytöt sai myös kukat!

Sen jälkeen sitten tehtiin vähän shoppailuja ja siinä suomituristit saikin sadetta niskaan shortsit jalassa, mahtavaa :D.

Seuraavana päivänä lähdettiin taas aikaisin bussilla matkaan kohti Teotihuacania, joka on n. 40km Meksiko citystä. Teotihuacan on intiaanien rakentama muinaiskaupunki. Matkalla pysähdyttiin sellases paikas missä tehtiin kivistä kaikkia upeita veistoksia ja muuta. Saatiin myös maistiaiset kaktusmehusta, nam!

Teotihuacan oli upea paikka! Valtavasti nähtävää. Paljon erilaisia raunioita ja pyramideja. Teotihuacanin reisun voi kuvastaa yhteen sanaan: rappuset. Hahah ei vaiskaan! Käveltiin siis kyllä ihan tosi paljon rappusia mutta kyllähän se sen arvoista olikin! Näkymät pyramidien huipulta olivat uskomattomia. Sieltä tuli kyllä otettua muutama kuva :D.

Sitten soft landing campin jälkeen Meksiko cityssä olikin aika suunnata omille jatkolennoille ja perheisiin. Oma lentoni oli tunnin myöhässä, mutta turvallisesti pääsin kuitenkin perille Culiacániin. Vastassa lentokentällä odotti ihana perhe tervetulokyltein ja suomen lipun kanssa <3. Culiacánissa vastassa odotti sade mutta myös todella kuuma ilma! Culiacánissa on ihanan lämmin vaikka päivisin onkin niin kuuma ettei välillä meinaa saada kunnolla henkeä kulkemaan:D. Tässä sitä ollaan ensimmäisessä perheessä ja kaikki on tähän mennessä sujunut hyvin! Koulun pitäisi näillä näkymin alkaa 22.elokuuta. Visa paperitkin on ja niitä pitäis täytellä. Kyllä tämä tästä :).